Kolmas koolipäev

Täna oli kolmas koolipäev, reisil olen olnud juba peaaegu nädal. Tegime 4 sorti puljongit ja 3 sorti kastet. Ma arvan et see on kõige tempokam kursus, mida ma elus olen teinud - üheaegselt pean kuulama, aru saama, üles kirjutama ja jälgima et midagi üle ei keeks. Köögis ei ole meil aega lihtsalt mõtlemiseks, sa pead kogu aeg midagi tegema, et tempos püsida. Täna seitset asja läbisegi ja korraga. Tuleb vooluga kaasa minna. Minu tiimikaaslane põletas ennast ahjuga päris tugevalt kohe hommikul ja siis oli parem, kui ma ise rohkem teen ja tema oma kätt jääkausis saab hoida. Ma ise kardan ka seda ahju, sest mingisuguseid pakse pajalappe me ei kasuta vaid teeme kõike õhukeste rätikutega. Kuna ahju restide vahed on väga kitsad, siis tuleb põletuste vältimiseks vaeva näha. Restid on suured ja ei tule nii kergesti ahjust välja kui kodus.

Ahju läks meil vaja kontide ja köögiviljade pruunistamiseks. Tegime erinevaid puljongeid. Veel tegime täna majoneesi, Hollandaise kastet ja Bearnaise kastet. Tempo on kiire ja minu jaoks teeb natuke raskemaks asja see, et ma ei tea kõiki ürte inglise keeles.

Täna oli tunda konkurentsi ja seda, et igaüks võitleb ikkagi iseenda eest. Mina seda asja nii tõsiselt ei võta ja kui minu tiimikaaslane on maha jäänud, siis teen ka tema eest. Lõpuks saime ikkagi kõik tehtud, olenemata sellest et meie esimene versioon Bearnaise kastmest läks prügiks. Olenemata sellest ma tunnen, et mul läheb kenasti ja püsin tempos.

Täna oli tunda konkurentsi ja seda, et paljud võtavad kursust väga tõiselt ja võitlevad ikkagi iseenda eest. Mõned inimesed on rohkem abivalmid, teised vähem. Mõnes mõttes on mul vist kergem kui ameeriklastel, sest mina ei ärritu selle peale, kui paar karmi sõna öeldakse. Eestis on ju ka karme õpetajaid. Nõrganärvilistel võivad pisarad silma tulla. 

Vahepeal ei saa osad aru, mida täpselt teha tuleb ja kui palju ikkagi komponente vaja on. Siis võetakse terve topsitäis sinepit endale laua peale, kui vaja on 1 lusikatäis. Või võetakse kaks porgandit kui on vaja ainult pool. Seda ohtu, et sa millestki ilma jääd ei ole, sest kõike tuuakse juurde ja jagatakse omavahel, kui midagi tõesti otsa saab. Selle eest hoolitsevad Chefid. Arvatavasti see läheb paremaks, kui aeg edasi läheb. Täna oli ikkagi alles kolmas õppepäev.

Olenemata sellest, et koolipäevad mööduvad püstijalu ja pärast jalutasin veel natuke linnapeal, annab väsimus ennast tunda alles rongis ja kodus. Ilmselt tänu kepikõnnile jaksan koolis 5 tundi ilma ühegi väsimuseta püstija toimetada ja peale seda veel linnas jalutada. Siiski jooksutrenni peale peaks ka mõtlema, sest ikka tuleb ette, et on vaja rongile või lennukile sprintida.

Mõned pildid Bearnaise kastme tegemisest.





Comments

Popular Posts